מדריכים

סוגי רכבים חשמליים ואפשרויות טעינת רכב חשמלי

שוקלים לעבור לרכב חשמלי ולא מכירים מספיק את האופציות בשוק?

כאן תקבלו סקירה קטנה של האופציות שעומדות בפניכם בסוגי הרכב החשמלי, אפשרויות הטעינה שיעמדו בפניכם ולמה כדאי במיוחד לשים לב בעת הבחירה. 

רכבים חשמליים:

  1. רכב חשמלי (EV) הוא רכב המונע אך ורק באמצעות אנרגיה חשמלית. יש לרכב שקע טעינה במקום פתח למיכל דלק ועל מנת לנסוע יש לטעון את הרכב בעמדת טעינה ביתית או ציבורית.

  2. רכב היברידי לעומתו, יכול להיות מונע גם באמצעות אנרגיה חשמלית וגם באמצעות בנזין, וזאת תודות לשני המנועים הקיימים ברכב – חשמלי ובנזין. הרכב מבצע את המעבר בין שתי צורות הטעינה באופן עצמאי במהלך הנסיעה וזאת על מנת לצמצם בצריכת דלק. לרכב יש רק פתח למילוי דלק והצריכה החשמלית מתרחשת “מאחורי הקלעים” ללא טעינה וללא השפעה של הנהג.

  3. רכב היברידי פלאג אין PHEV מכיל גם הוא שני מנועים, אך הרכב תחילה ממצה את אפשרות הנהיגה החשמלית וכאשר הסוללה מתרוקנת הוא עובר להשתמש במנוע הבעירה. כלומר נדרשת טעינה חשמלית חיצונית. בנסיעות קצרות לא יהיה צורך בשימוש בדלק, לכן זהו רכב נפלא לשימוש עירוני. הסוללה ברכב זה גדולה יותר מהסוללה ברכבים היברידיים ומאפשרת טווח נסיעה רחב יותר.

 

איך מבדילים בין רכבי פלאג אין, היברידי או חשמלי מלא?

איך מטעינים רכב חשמלי?

האופציה הראשונה היא עמדת טעינה ביתית. התקנת עמדה כזו מחייבת חניה פרטית בטאבו כולל אישור חתום מבעל הנכס. במקרה של התקנת עמדת טעינה בבניין משותף או משרדים נדרש גם אישור של ועד הבית או חברת הניהול. את הטפסים תוכלו למצוא כאן. טעינה מסוג זה הינה טעינה בזרם AC, איטית יחסית ונועדה לתת מענה בעיקר לטעינה במשך הלילה.

טעינה ציבורית היא לרוב טעינה מהירה יותר ומאפשרת לטעון ביעדי הנסיעה עצמם (מלונות או אתרי תיירות למשל) וכן בדרכים (לדוגמא בתחנות דלק ומרכזי קניות).

להרחבה בנושא סוגי הטעינה לחצו כאן.

למה כדאי לשים לב בבחירת רכב חשמלי מבחינת טעינה?

  1. גודל הסוללה וטווח הנסיעה – גודל הסוללה משפיע באופן ישיר על טווח הנסיעה של הרכב, וכן ניצולת האנרגיה של הרכב חשובה. הנושא חשוב במיוחד למי שנוסעים נסיעות ארוכות על בסיס שוטף על מנת לנסוע בראש שקט מבלי לדאוג לעצירות טעינה תכופות.

  2. האם הרכב חד או תחת פאזי ומה קיבולת הטעינה המקסימלית שלו  – הדבר ישפיע על בחירת עמדת הטעינה הביתית שלכם, על תשתית החשמל שלה וכן על קצב הטעינה ברשת הטעינה הציבורית. ישנם רכבים שיודעים לקבל זרם AC גבוה יחסית של 22KW אך הדבר בא על חשבון יכולת טעינה DC.

  3. סוג שקע הטעינה  – האם מדובר בשקע TYPE2 או CHAdeMo? סוג השקע משפיע על כבלי הטעינה שתרכשו, שעליהם להיות תואמים. 

להסברים פשוטים וברורים לגבי מונחים חשמליים למטעין המתחיל לחצו כאן.

Afcon Daily

הירשם למגזין ותקבל כל יום את העידכונים, הטיפים והמדריכים השווים ביותר ישירות למייל שלך

שלח
afconev-img

afconev-img afconev-img

צור קשר

השדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה
רכישה דרך יבואן רשמי:
הרכב כבר נרכש:
סוג בית:

תנאי השימוש ומדיניות הפרטיות של אפקון תחבורה חשמלית מאושרים על ידי בלחיצה על שליחה

תנאי השימוש ומדיניות הפרטיות של אפקון תחבורה חשמלית מאושרים על ידי בלחיצה על שליחה

afconev-img afconev-img

סימולטור בחירת עמדה

afconev-img