חידושים

העולם מתקדם למהפכה הירוקה: כל הסיבות להצטרף ולשים את הספק הכלכלי מאחור

בואו נודה באמת – התרגלנו לשוק הרכב המסורתי, התרגלנו למיסים הגבוהים, לריח הדלק החריף, לידיעה שהרכב שלנו מפיץ פחמן דו חמצני מנוזל רעיל ועתיר אוקטן כדי להגיע מנקודה A ל-B. התרגלנו. זו לא אשמתנו. השילוב בין תרבות להרגל נוטה להיות חזק בהרבה מהשיקול ההגיוני, הבריאותי או הסביבתי. אחרי שהבהרנו את הנקודה הזו והנדתם בראשכם בהסכמה מסוימת בנושא, אנחנו יכולים להתקדם לשלב הבא – השלב שיוציא אתכם מכוח ההרגל המזיק ויכניס אתכם להרגל המועיל – גם לכם, גם לסביבה וגם לדור הבא שלכם. הרי ביננו, אתם רוצים להיות בטוחים שאתם עושים את הצעד הנכון והכלכלי כשאתם נפרדים מהרכב הנוכחי שלכם ומצטרפים למהפכה הירוקה. בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. יאללה התחלנו.

 

 

כל המקדים – חוסך מיסים

בואו נקפוץ רגע משוק הרכב לשוק הדירות. דמיינו זוג צעיר שמחפש דירה להמשך המסע יחד. הם רוצים לשדרג את איכות החיים שלהם ולהיכנס למגדל דירות איכותי וחדש שעוד לא אוכלס. סימני הבנייה עוד ניכרים בכניסה לבניין ורצפות עוד נערמות אחת על גבי השנייה בכל דירה במגדל.
סופו של פרויקט, תחילתו של איכלוס.

עלייה באיכות החיים תוך שמירה על תקציב ריאלי היא אופציה מציאותית כאשר הזוג נכנס לדירה במגדל בשלבי גימור, אופציה שבעוד מספר חודשים כבר לא תהיה קיימת בשוק.

ובחזרה לשוק הרכב. דמיינו שהרכב החשמלי שאתם רוכשים הוא הדירה במגדל, והמחיר שלו מתאפשר בין היתר בזכות המס שבקושי קיים, נכון לעכשיו, על הרכבים החשמליים שמגיעים לארץ. קיימת כאן הזדמנות נדירה לחסוך סכום מכובד של כסף. הרי כולנו יודעים ששוק הרכב המסורתי בדרך לעולם שכולו טוב וששוק הרכב החשמלי הולך לתפוס את מקומו. במסמך יעדי האנרגיה צוין כי עד שנת 2030 כל הרכבים החדשים יהיו חשמליים. העולם כבר הבין שאם אנחנו רוצים להישאר פה למשך דורות, כדאי שנשמור על הכדור ונצמצם פליטה של גזים רעילים וזאת גם באמצעות שוק הרכב. בשורה התחתונה כל הדרכים מובילות גם ככה, במוקדם או במאוחר, למעבר גורף לרכבים חשמליים, וכל המקדים חוסך.

 

לטס טוק דוגרי – כמה זה עולה לי

אם במיסים עסקינן – הרי שעל דלק קיים מס ועל חשמל – לא. כך שעוד לפני שנכנסנו לנתונים מספריים, הכתובת על הקיר ברורה מאוד. ובאשר למספרים: בתחילת ינואר 2022 יצאה רשות המיסים במהלך שיפקח לכם את העיניים לרווחה – ועדת הכספים אישרה הארכה של הטבת המס על רכבים חשמליים, היברידיים ופלאג אין למחזיקי רכב שניתן להם ממקום העבודה או עצמאים אשר זוקפים הוצאות רכב בבעלותם. ההטבות יחולו עד סוף שנת 2025 (כל המקדים חוסך כבר אמרנו?), כאשר הן מעודדות את הרוכשים לבחור ברכב חשמלי אל מול האפשרות ההיברידית ופלאג אין, אך משאירות את ההטבות גם לשתי האפשרויות האחרונות: כך הטבת המס על רכב חשמלי תגדל ב-200 ש”ח ותעמוד על 1200 ש”ח, וההטבה על רכב היברידי ופלאג אין תישאר קבועה ותעמוד על 500 ש”ח להיברידי ו-1000 ש”ח על פלאג אין. ההטבות מעודכנות החל מינואר 2022. בצעד החשוב הזה נלקחו בחשבון הפערים הכלכליים שמצטמצמים בתחזוקת רכב חשמלי אל מול רכב רגיל, וכמובן האפשרות לטעינת רכב חשמלי ופלאג אין בעמדה ביתית.

 

תגידו שלום ולא להתראות למוסך

אם לפני כמה שנים היו אומרים לכם שלא תצטרכו להתמודד עם ביקור במוסך – היתם מאמינים או שזה היה בגדר חלום? היום זו כבר ממש מציאות. רכבים חשמליים מעצם היותם כאלו, מעלימים כמעט לגמרי את הצורך בביקור במוסך. תחשבו על כל הרכיבים ברכב רגיל שדורשים טיפול – תיבת הילוכים, רדיאטור, החלפת שמן מנוע ועוד ועוד… כל אלו כלל לא קיימים בשגרת הטיפולים של הרכב החשמלי. מעבר לשקט הנפשי שאתם מרוויחים פה, העלות השנתית שנחסכת פה היא ענקית, ובשורה התחתונה הטיפול הנדרש לרכב חשמלי מצומצם וזול בהרבה מברכב רגיל

 

כמה עולה להחזיק רכב חשמלי?

בהשוואה שערכו ‘חשב מערכות מידע’ בין עלויות אחזקת רכב עם מנוע בנזין לעומת רכב חשמלי, נמצא כי עלות חודשית לרכב רגיל עומדת על 2875 ש”ח, לעומת עלות של 2227 לרכב חשמלי. ההשוואה לקחה בחשבון בין היתר את הפרמטרים הבאים: ביטוח מקיף, תיקונים וחלפים ודלק. התוצאות מצביעות על חסכון של כ-23% בהוצאות הרכב השנתיות כאשר בוחרים באופציה החשמלית. אתם עוד כאן?

כל הסיבות להתקדם לאנרגיה ירוקה

אז נמנו כאן לא מעט סיבות המציגות את הפערים בין הרכבים החשמליים לרכבי הבנזין והדיזל. הדרך לאנרגיה ירוקה רצופה חסכון וחדשנות. ואם תהיתם לגבי חיי הסוללה של הרכב החשמלי, אנחנו כאן כדי להזכיר לכם שהעולם הולך לכיוון אנרגיה ירוקה ולכן סביר להניח שהפוקוס יילך על חיזוק הסוללה לטווח הארוך ושמירת ערכה.

מתלבטים? זה הרגע שלכם

אנחנו הישראלים טובים בחיפוש אחר האופציה הטובה ביותר, המתנה עד ידיעה וודאית שלא פספסנו כלום, ובמילים אחרות – אנחנו לא רוצים לצאת פראיירים. אם הרצון לדעת שאתם בכיוון הנכון הוביל אתכם למאמר הזה – עשינו את שלנו ואתם יכולים להתקדם בלב שלם עם הצעד לעבר עתיד ירוק ומשתלם יותר יחד איתנו למהפכה הירוקה שעל תוצאותיה עוד נספר לנכדינו. אתם מצטרפים?

אולי יעניין אותך

מעבירים את הנסיעה בכיף עם משחקים ודפי פעילות לילדים

נסיעה עם הילדים זה כיף גדול, במיוחד כשנוסעים בדרך אל החופשה המשפחתית. בין עצירה לעצירה צריך להעביר את...

קרא עוד afconev-img

מטיילים בארץ עם רכב חשמלי ואנרגיה ירוקה

הכי כיף לטייל בארץ היפה שלנו עם רכב חשמלי ששומר על היופי, הטבע והבריאות של כולנו. כדי לעזור...

קרא עוד afconev-img

לכבוד חגיגות יום העצמאות 74 למדינת ישראל

ריכזנו עבורכם כמה המלצות חמות למקומות משגעים בטבע, בסמוך לעמדות הטעינה המהירות שלנו לנוחות מקסימלית. כי ביום כזה,...

קרא עוד afconev-img

5 דברים שחשוב לדעת לפני שמתחילים לחפש עמדת טעינה לרכב חשמלי

אז רגע לפני שאתם נכנסים לעולם שכולו איכות חיים גבוהה, הכנו לכם את הרשימה החכמה של חמשת הפרטים...

קרא עוד afconev-img

העולם מתקדם למהפכה הירוקה: כל הסיבות להצטרף ולשים את הספק הכלכלי מאחור

מעבר לרכב חשמלי זו החלטה גדולה ומשמעותית. למי שעדיין מתלבטים אם לעשות את הצעד, ריכזנו כאן את כל...

קרא עוד afconev-img

Afcon Daily

הירשם למגזין ותקבל כל יום את העידכונים, הטיפים והמדריכים השווים ביותר ישירות למייל שלך

שלח
afconev-img

afconev-img afconev-img

צור קשר

השדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה
רכישה דרך יבואן רשמי:
הרכב כבר נרכש:
סוג בית:

תנאי השימוש ומדיניות הפרטיות של אפקון תחבורה חשמלית מאושרים על ידי בלחיצה על שליחה

תנאי השימוש ומדיניות הפרטיות של אפקון תחבורה חשמלית מאושרים על ידי בלחיצה על שליחה

afconev-img afconev-img

סימולטור בחירת עמדה

afconev-img