מדריכים

5 דברים שחשוב לדעת לפני שמתחילים לחפש עמדת טעינה לרכב חשמלי

כשמדובר ברכב החשמלי שלכם, מה יותר נוח מטעינה בראש שקט ובמחיר מצחיק בזמן שאתם ישנים? אז נכון, תמיד חשוב שיהיו פתרונות טובים ואמינים לטעינה ציבורית בדרכים, אבל למרבית הנהגים החשמליים שנוסעים עשרות קילומטרים מדי יום למקום העבודה וחזרה הביתה, עמדת טעינה ביתית היא הפתרון היעיל והחכם ביותר. 

אז רגע לפני שאתם נכנסים לעולם שכולו איכות חיים גבוהה, הכנו לכם את הרשימה החכמה של חמשת הפרטים החשובים שחייבים לדעת לפני שמתקינים עמדת טעינה ביתית. מוכנים? התחלנו!

 

afconev-img

1. בואו נדבר עלויות

עלות עמדת טעינה ביתית נעה בין 2,000-4,000 ש”ח בממוצע, ולעלות זו מתווספת עלות התקנת העמדה. המחיר משתנה ותלוי במגוון גורמים כמו הספק טעינה מקסימלי, חיבור חד פאזי או תלת פאזי, האם העמדה בסיסית או שהיא מאפשרת ניהול צריכת חשמל, ניטור, התחברות לאפליקציה ועוד.

את התקנת העמדה צריך לבצע חשמלאי מוסמך. מומלץ שזה יהיה איש מקצוע מטעם החברה ממנה בחרתם לרכוש את העמדה, שגם ידע להדריך אתכם אודות השימוש וההתנהלות איתה.

היתרון הכלכלי בעמדת טעינה ביתית הוא העלות הנמוכה בהשוואה לטעינה בעמדות ציבוריות, וכמובן גם עלות החשמלי הנמוכה בהשוואה לעלויות הדלק.

2. זמן הטעינה

רוב העמדות הציבוריות מחוברות למקורות כוח משמעותיים, בעוד שעמדות טעינה ביתיות לרוב מחוברות ללוחות חשמל ביתיים.  לכן, ברוב המקרים טעינה ביתית, המספקת זרם AC, תהיה איטית יותר מטעינה ציבורית שמספקת זרם DC (עמדה מהירה).

יחד עם זאת, חשוב לזכור את עניין הנוחות. כשאנחנו מטעינים את הרכב בבית יש יותר זמן לטעינה ואנחנו לא צריכים להזדרז להטעין כמו בעמדה מהירה באמצע הדרך. זמן טעינת סוללה במלואה במטען ביתי אורכת בממוצע בין 3.5-12 שעות כתלות בתשתית החשמל, המטען, והגדרות הרכב/סוללה. אך יתרון הפנאי ויעילות הזמן לגמרי משחקים כאן תפקיד, הרי תמיד נחמד שהמטען נמצא אצלכם בבית ולא בתחנת דלק, וזמן הטעינה מנוצל בלילה כשהרכב נמצא בחניה ללא שימוש.

3. אפשרויות הטעינה הביתית

לטעינה ביתית יש שתי אופציות. הראשונה היא טעינה באמצעות שקע החשמל הרגיל של הבית והשניה היא טעינה בעמדת טעינה ייעודית סוג AC.

טעינה דרך שקע חשמל – הטעינה מתבצעת דרך כבל המתחבר לשקע הביתי מצד אחד ולרכב מהצד השני, אשר נקרא בשפה עממית “כבל סבתא”.  הכבל מאפשר להטעין ישירות את הרכב מכל שקע, עלותו לרוב בין 1200-2000 שח וכל עוד יש חיבור שקע זמין ויציב לא נדרשות עלויות נוספות.

במקרה של הכבל, הטעינה תהיה איטית ותיארך כ-20 שעות ותספיק לנסיעה של כ-200 קילומטרים.

לעומת זאת, האופציה השניה של עמדת AC מציעה טעינה מהירה ונוחה יותר. העמדה תותקן על ידי איש מקצוע מוסמך ולרוב תמוקם בחניה, במקום נוח ונגיש לצד הרכב. העמדות מתחברות למתח חשמלי גבוה ויציב ומספקות טעינה מהירה פי 3 עד 7 מטעינה על ידי שקע חשמלי (בהתאם לסוג הרכב והמטען).

שימו ב האם אתם בוחרים עמדה עם כבל טעינה מובנה או לא. בעמדות טעינה ציבוריות מסוג AC לרוב גם נדרש לחבר כבל פרטי בין העמדה לרכב ולכן לפני שאתם רוכשים עמדת טעינה ביתית, בידקו האם העמדה כוללת את הכבל או שיש לרכוש אותו בנפרד.

לבסוף, צריך גם לזכור שיש סוגים שונים של עמדות, חלק מהעמדות מתקשרות ויכולות להתחבר למערך ניהול אנרגיה (מתאים בעיקר לבניינים משותפים ומשרדים שבהם יש חשיבות לחישוב צריכה פרטנית של כל דייר וגם לחלוקת עומסי החשמל), לחלק מהעמדות תקשורת WIFI (מתאימה בעיקר במקרים שבהם בחניון תת-קרקעי אין קליטה סלולרית או תקשורית קווית) ועוד. חישבו מבעוד מועד מה אתם באמת רוצים וציריכים מעמדת הטעינה שלכם ושימו לב לבחור את הדגם המתאים!

4. בטיחות עמדת הטעינה

תחת הסעיף הזה נכנסים כמה פרמטרים והראשון הוא לוודא שעמדת הטעינה שבחרתם לרכוש עומדת בתקנים הנדרשים ולבצע חיבור רק לפי הנהלים והוראות הבטיחות.
עניין בטיחותי נוסף הוא אבטחת העמדה עצמה. בשל הנוחות, מיקום עמדת הטעינה כנראה יהיה בקרבת הרכב בחניה, ולכן חשוב שתוודאו שרק לכם יש את הגישה לחניה ולעמדת הטעינה, או לפחות וודאו שניתן לאבטח את העמדה עצמה כדי לא ליצור מצב של “טעינה פיראטית”. בדיוק בשביל תחושת הביטחון, במרבית עמדות הטעינה הביתיות של אפקון קיימת אפשרות לנעילת העמדה לשמוש באמצעות צ’יפ ספציפי מאובטח.

סוגית בטיחות נוספת קשורה לכבל של העמדה. אם בחרתם עמדה עם כבל מובנה שימו לב שצריך להקפיד לגלגל את הכבל סביב העמדה או סביב מוט ייעודי כדי למנוע סכנה שעוברי אורח יימעדו בגללו.

ודבר אחרון בנושא הבטיחות – אתם יכולים להיות רגועים, העמדות בטוחות ועומדות בתקנים אירופאיים מחמירים, אפילו ניתן להטעין באמצעותן את הרכב בגשם.

5. האישורים הנדרשים

ולקראת הסוף, בואו נדבר על עניין בירוקרטי קטן לפני שתוכלו להתקין עמדה ביתית – אישור בעל הבית. במידה ואתם שוכרים דירה, יש לספק אישור חתום של בעל הזכויות בנכס כדי שניתן יהיה להתקין את העמדה (אין אפשרות למקם אותה בשטח ציבורי). כמו כן, במקרה של מגורים בבניין משותף נדרש אישור ועד בית להתקנת העמדה, ולבסוף גם ביטוח על העבודות עצמן.

כעת, אחרי שהפגנו את ענן חוסר הוודאות לגבי התקנת עמדה, כל שנותר לכם הוא לבחור את הספק שתרצו להתחיל איתו את הדרך וליהנות מרמת חיים גבוהה וירוקה. תהנו!

אולי יעניין אותך

העולם מתקדם למהפכה הירוקה: כל הסיבות להצטרף ולשים את הספק הכלכלי מאחור

מעבר לרכב חשמלי זו החלטה גדולה ומשמעותית. למי שעדיין מתלבטים אם לעשות את הצעד, ריכזנו כאן את כל...

קרא עוד afconev-img

לכבוד חגיגות יום העצמאות 74 למדינת ישראל

ריכזנו עבורכם כמה המלצות חמות למקומות משגעים בטבע, בסמוך לעמדות הטעינה המהירות שלנו לנוחות מקסימלית. כי ביום כזה,...

קרא עוד afconev-img

מטיילים בארץ עם רכב חשמלי ואנרגיה ירוקה

הכי כיף לטייל בארץ היפה שלנו עם רכב חשמלי ששומר על היופי, הטבע והבריאות של כולנו. כדי לעזור...

קרא עוד afconev-img

מעבירים את הנסיעה בכיף עם משחקים ודפי פעילות לילדים

נסיעה עם הילדים זה כיף גדול, במיוחד כשנוסעים בדרך אל החופשה המשפחתית. בין עצירה לעצירה צריך להעביר את...

קרא עוד afconev-img

Afcon Daily

הירשם למגזין ותקבל כל יום את העידכונים, הטיפים והמדריכים השווים ביותר ישירות למייל שלך

שלח
afconev-img

afconev-img afconev-img

צור קשר

השדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה
רכישה דרך יבואן רשמי:
הרכב כבר נרכש:
סוג בית:

תנאי השימוש ומדיניות הפרטיות של אפקון תחבורה חשמלית מאושרים על ידי בלחיצה על שליחה

תנאי השימוש ומדיניות הפרטיות של אפקון תחבורה חשמלית מאושרים על ידי בלחיצה על שליחה

afconev-img afconev-img

סימולטור בחירת עמדה

afconev-img